Ticker

20/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Ομοσπονδία Γονέων Ανατ. Μακεδονίας - Θράκης: Ανακοίνωση για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ Α.Μ.Θ. ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ


Εδώ και πολλούς μήνες όλοι οι φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας κατέθεσαν συγκεκριμένες και αναλυτικές προτάσεις απαιτώντας από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να διαμορφώσουν έγκαιρα συγκεκριμένο σχέδιο για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Αντί για αυτό, κυβέρνηση και Υπουργείο, εξάντλησαν όλη τους την προσπάθεια στη νομοθέτηση αλλεπάλληλων αντιεκπαιδευτικών νόμων και διατάξεων (πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, νόμος για τα ιδιωτικά σχολεία, ΠΝΠ για τις κάμερες στις τάξεις, ελάχιστοι μόνιμοι διορισμοί κλπ.). Επιπλέον, χωρίς ντροπή, προχώρησαν στην αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά εν μέσω πανδημίας ενώ όλοι οι επιστήμονες ειδικοί πρότειναν το ακριβώς αντίθετο.

Όλη η δέσμη μέτρων που ανακοινώθηκε διακατέχεται από την προσπάθεια μετάθεσης των ευθυνών στους εκπαιδευτικούς, κατά κύριο λόγο, τους μαθητές και τους γονείς.
v Οι μέχρι σήμερα γνώσεις περί «κοινωνικής απόστασης» πήγαν περίπατο με την προκλητική δήλωση ότι ο μέσος όρος των μαθητών ανά τάξη στην Επικράτεια είναι 17. Το Υπουργείο εμπαίζει ολόκληρη την κοινωνία καθώς είναι γνωστό ότι, η συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων (ειδικά της Β’θμιας) στις μεγάλες πόλεις της περιοχής ΑΜΘ, έχουν τμήματα με 25- 29 μαθητές σε αίθουσες των 25 και 30 τ.μ., κοντέινερ κλπ.

Οι προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών που ανακοινώθηκαν δεν καλύπτουν για άλλη μια χρονιά τα κενά που υπάρχουν, με ό,τι συνεπάγεται αυτό (ύλη που δεν θα καλυφθεί, μοίρασμα των μαθητών μιας τάξης σε άλλη κ.ά.)

Ούτε λόγος βέβαια στις ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας για σχολίατρους, σχολικούς νοσηλευτές, καθημερινές θερμομετρήσεις κατά την προσέλευση, δειγματοληπτικούς ελέγχους.

Το προσωπικό καθαριότητας που προσλαμβάνεται φέτος παραμένει ίδιο με το περσινό(!!!), με ολιγόμηνες συμβάσεις (από το οποίο οι μερικής απασχόλησης είναι περίπου το 50%), διατηρώντας το καθεστώς ομηρίας των εργαζομένων. Είναι σαφές πως η έκταση και ο αριθμός των σχολικών μονάδων όσο και ο αριθμός των μαθητών που μπαίνουν σε αυτές δεν μπορεί να καλυφθεί από αυτό το προσωπικό στη σχολική καθαριότητα.

Ρίχνουν την ευθύνη αποκλειστικά σε μικρούς μαθητές απαιτώντας να μην έρχονται σε επαφή, να μην ανταλλάσσουν μολύβια και γόμες!!
Είναι επιλογή της κυβέρνησης να μη δώσει ούτε 1€ από τα 70 δις των πακέτων στήριξης, για την μόρφωση και την υγεία του λαού, αλλά να επιλέγει να στηρίξει απλόχερα τους επιχειρηματικούς ομίλους (αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρίες, κλπ).

Η αποφυγή του συγχρωτισμού και η προστασία της υγείας εκπαιδευτικών και μαθητών απαιτεί αποφασιστική μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, ώστε κανένα τμήμα να μην έχει πάνω από 15 μαθητές.
 Απαιτεί επισκευή σχολείων και εξασφάλιση κατάλληλων χώρων, άμεση αξιοποίηση σχολείων που έκλεισαν τα προηγούμενα χρόνια και άλλων κρατικών υποδομών, ή ακόμα και ιδιωτικών (ενοικίαση), που πληρούν τις προϋποθέσεις. Εκπόνηση κεντρικού πανελλαδικού σχεδίου για νέα σχολικά κτίρια που να καλύπτουν τις ανάγκες για σχολική στέγη.
 Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να προσληφθεί ο απαραίτητος αριθμός εκπαιδευτικών, που να ικανοποιεί την παραπάνω συνθήκη για περισσότερα τμήματα με λιγότερους μαθητές. Μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση.
 Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου.  Εξασφάλιση κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές για την προμήθεια με το απαραίτητο υλικό (Μέσα Ατομική Προστασίας, είδη καθαρισμού, αντισηπτικά κ.λ.π.)
 Άμεση επανέναρξη του προγράμματος των σχολικών γευμάτων που είναι απολύτως απαραίτητα σε χιλιάδες οικογένειες, που πλήττονται από τη φτώχεια και την ανεργία.
 Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς αλλά και στους μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί, και να ελέγχεται η διάδοση του ιού. Δημιουργία Σχολιατρικής Υπηρεσίας που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσμάτων
 Κατάργηση κάθε νομοθετικής διάταξης που επιτρέπει κάμερα στα σχολεία και on– line μετάδοση των μαθημάτων.